Tankefeltterapi kan være løsningen for dig

Hvordan mærker jeg mit ubehag?

For nogle af os er ubehaget helt tydeligt mens det for andre er uklart eller toget.

Så længe der er noget vi kan fokusere på, mens vi banker, og det vi fokuserer på forandrer sig, så gør vi noget rigtigt. Banker vi uden at opnå nogen forandringer kan der være forskellige forklaringer. Den mest almindelige forklaring er at fokus ikke er indstillet på det største ubehag. Være sikker på at du tænker på det ubehagelige og ikke på løsningen.

https://www.amazingfreedom.dk

Den bedste løsning er tankefeltterapi

Kroppen er det sted vi først leder efter ubehag. Det kan sidde i hele kroppen og nogle gange uden for kroppen. Det kan være smerter, Spændinger, anspændthed, snurre rundt, røsten, varme, kulde, rød mand og det kan være virtuelle fysiske genstande, Steen, balloner, syle, skruer, skyer, som kan være kantede eller runde og i alle mulige former og farver.

Det kan være tanker som spillefilm i farver eller sort hvid. Det kan være tanker som bare er ord uden billeder.

Følelser er ofte den direkte vej til ubehaget. Der findes ingen dårlig følelser, kun følelser som er i balance eller neutrale og følelser som er belastet eller ude af balance. Belastede følelser kan man have svært ved at komme ind eller ud af. Vi betragter en følelse som værende belastende, når man ikke frit acceptere følelsen er uden held forsøger at kontrollere følelsen.

Gennem dialog kan du blive hjulpet til at indstille og fastholde tankerne på det som giver mest ubehag.

 

 

Indstilling af tankefeltet

Når man anvender tankefeltterapi er det afgørende, at tankerne indstilles på det problem eller ubehagelig der ønskes behandlet. Husk at ubehaget ikke kan slettes fordi der er en forstyrrelse I kroppen, eller en forstyrrelse I tankefeltet og for alt forstyrrelsen kan blive at repareret, mon tankerne tunes Ind på det område, hvor problemet findes. Hvis det for eksempel er en fugle fobi, der skal behandles, skal man tænke på fugle eller situationer med fugle, mens tankefeltterapi udføres.

 

En kvinde som havde frygt for edderkopper, havde for eksempel en stor frygt for at en edderkop skulle “fire” sig ned fra loftet og sengen hvor hun lå og sov og kravle hen over hendes ansigt og i allerværste fald ind i hendes mund. I sit hoved havde hun nogle meget klare billeder af situationen og hvordan edderkoppen så ud og da hun blev behandlet tænkte hun på disse billeder.

Vi hjalp hende hele tiden med at fastholde fokus ved at stille spørgsmål omkring edderkopper og den konkrete situation hun frygtede. Det hjalp og kvinden har ikke disse tanker og frygt mere.    

Frygt ej for andet         

Det kan altså ikke nytte at tænke på ens onkel og den gris han skal slagte, hvis man gerne vil af med en angst for edderkopper, fugle eller andre dyr. Det duer heller ikke ved tvangstanker eller chok. Hele tiden gælder reglen om at tankefeltet skal være indstillet rigtig.

Det kan være en stor kunst at finde lige det som er roden til ubehaget, men det er en fin start at begynde med den kropslige oplevelse / ubehag, så prøv tankefeltterapi der virker.